Villkor för köp
Du måste vara myndig (minst 18 år gammal) för att handla från oss.
Prissättning
Priserna på Silver4Healths hemsida uppdateras kontinuerligt och anges inklusive moms. Frakt tillkommer på varje beställning enligt nedan.
Betalning
Betalning sker som kontant betalning eller via kreditkort.
Silver4Health förbehåller sig rätten till prisförändringar på hemsida och övriga publikationer utan föregående meddelande. Försäljning sker mot konto-/kreditkort
- Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, POP Pankit, Nooa, Aktia, Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken ja LähiTapiola Pankki.
- Collector, Everyday, Jousto, APE Payment ja Neocard
- Luottokunta: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro
.
Fraktkostnad
På samtliga ordrar inom Finland, tillkommer en fraktkostnad om för
närvarande 8,90 EUR eller 11,90 EUR inklusive moms. Den aktuella
kostnaden för frakt återfinns i kundvagnen, kassan på Internetsidan.
Fraktkostnaderna har höjts lite pga att posten har höjt sina avgifter
för samtliga paket. Inga ytterligare kostnader utöver fraktkostnaden
tillkommer.
Ordrar som överstiger 129,- EUR skickas fraktfritt inom Finland
Hemleveranser kostar 22.90 EUR inom Finland.
I Finland kan paketen hämtas från posten, SmartPOST-automater från alla Citymarket i Finland eller S- och K-Market
ÅLAND. Alla leveranser till Åland skickas med 0% moms.
På samtliga ordrar tillkommer en fraktkostnad som för närvarande är 6,37 EUR exkl.moms eller 8,79 EUR exkl moms.
Ordrar som överstiger 129,- EUR exkl.moms skickas fraktfritt till Åland.
(OBS! kom ihåg att klicka på fraktfritt vid beställningen).
På SAMTLIGA ordrar till Åland tillkommer en fast kostnad på 9,90 EUR.
Inga hemleveranser till Åland.
SVERIGE. Leveranser till Sverige
På samtliga ordrar inom Sverige, tillkommer en fraktkostnad om för närvarande 21,90 EUR eller 23,90 EUR.
I Sverige kan paketen hämtas ut från ICA, Shell, 7 eleven, Coop eller Bussgods
Leverans
Order mottagna före klockan 13.00 avseende lagerhållna produkter skickas normalt samma dag, senast inom 5-7 vardagar. Orderbekräftelse skickas endast med e-post (till den e-postadress som angivits på ditt kundnummer).
Ungefärlig leveranstid anges i webbutiken.
Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern till dess att full leverans kan ske. Delleverans kan göras men då efter kontakt med vår kundtjänst.
Garanti
Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, Silver4Health lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.
Ångerrätt vid distansavtal
Du som privatperson (konsument) har rätt att ångra ett köp om detta sker inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångrat köp debiteras med 5,- pga merarbete.
För att åberopa ångerrätt måste konsumenten hålla varan i väsentligt oförändrat skick, (hälsokost, kostillskott m.fl. måste vara oöppnade då de är klassificerade som medicintekniska produkter samt som livsmedel). Vid returen skall varan/produkten förpackas väl (gärna i samma emballage som den skickades från Silver4Health). Transportskador som uppkommer på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut. Silver4Health tar inget ansvar för transporten av den returnerade försändelsen. Fraktkostnad för returen betalas av kunden.
För de produkter som har brutna förseglingar/plomberingar (ej är i väsentligt oförändrat skick), återsändes varorna/produkterna endast efter begäran av kund. I detta fall debiteras ny fraktavgift.
Ångerrätten gäller ej för företag.
Reklamation
Om en vara är skadad eller felaktig när den anländer bör den reklameras inom 7 dagar från leveransdatum. Obs! För transportskador, se nedan! Silver4Health åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.
Observera att om du som kund väljer att konsumera den levererade varan, trots vetskap om avvikelse rörande produktegenskaper såsom volym, doft, färg, smak etc, så har du därmed också accepterat den befintliga leveransens avvikande egenskaper och kan därmed ej åberopa reklamationsrätten utan är skyldig att betala försäljningspriset för de levererade produkterna.
Det är viktigt att en korrekt retur/reklamation görs utan dröjsmål och vid frågor och funderingar står Silver4Healths kundservice alltid till er tjänst.
Vid reklamation bör retursedeln fyllas i. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig.
I de fall där tillverkaren tillhandahåller egen support och garantiservice äger Silver4Health rätt att i reklamationsärenden hänvisa kund direkt till respektive tillverkares support eller av tillverkaren anvisad servicepartner.
Silver4Health kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, varför det är viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Om varan efter test bedöms felfri debiteras du en avgift om 35,- euro (inklusive moms) för att täcka Ssilver4Healths omkostnader för returen.
Då Silver4Health bedömer varorna/produkterna felfria, returneras försändelsen endast efter begäran från kund. I detta fall debiteras ny fraktavgift.
Transportskada
Transportskada skall omedelbart (på ankomstdagen av leveransen) anmälas till Itella samt till Silver4Health via e-post, info@silver4health.nu. Som kund skall du inte lösa ut ett paket som ser skadat ut. Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan till Itella samt till Silver4Health enligt ovan.
Ansvar för fel
Föreligger fel som Silver4Health ansvarar för, åtar sig Silver4Health att på egen kostnad avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller återbetalning av köpebelopp om detta kan ske utan väsentlig kostnad eller olägenhet för Silver4Health. Ytterligare rättigheter för kund kan följa av respektive tillverkares egna (till slutkund) riktade garantier.
Silver4Healts ansvar är begränsat till vad som anges i dessa försäljningsvillkor samt enligt konsumentköplagen. Silver4Health har således inget direkt eller indirekt ansvar för till exempel (men ej begränsat till) inkompatibilitet, leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, merarbete eller annan ekonomisk skada.
För teknisk support och eller användarstöd, vid allmänna frågor eller vid fel i vara hänvisas du till respektive produkttillverkare. Silver4Health kan ej tillhandahålla teknisk support på produkter.
Produktansvar för hälsokost och kosttillskottsprodukter
Vi säljer enbart av Hälsokostrådet (www.valvira.fi/se/) godkända och kontrollerade kvalitetsprodukter. Vi tar inget ansvar för i produkten verksamma ingredienser för specifika hälso/sjuktillstånd. Produkterna ersätter inte läkarvård eller medicinering utan skall uteslutande ses och användas som komplement.
Varubeskrivningarna i vår webbutik är helt identisk med tillverkarens produktinformation, vi friskriver oss därmed från eventuella ansvarsfrågor och hänvisar till respektive tillverkare. Vi uppmanar våra kunder att ni tar del av våra tillverkares rekomendationer och anvisningar (samt vid osäkerhet/sjukdom kontaktar läkare) innan ni använder produkten. Respektive tillverkare ansvarar för innehållsförteckningar, produktinnehåll och i de mån doseringsanvisningar förekommer.
Vi friskriver oss från ansvar för eventuella felaktigheter i produkter eller felskrivningar på produktförpackningarna. Utrikes kunder uppmanas att alltid kontrollera att produkter som beställs från våra butiker är godkända för införsel/användning av det egna landets myndigheter innan beställning.
Registrerade varumärken
Alla namn, beteckningar med mera som förekommer på Silver4Healths hemsida är i förekommande fall registrerade varumärken.
Övrigt
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, eventuellt oriktigt angivna tekniska specifikationer och så vidare samt för slutförsäljning. Silver4Health förbehåller sig rätten till ändring av information, inklusive priser, specifikationer och produkterbjudanden utan föregående meddelande.
Vid orderläggning skickas ett ordererkännande via e-post. Avvikelser mellan ordererkännade samt priser och leveransvillkor kan förekomma
Sedvanlig kreditprövning görs och Silver4Health förbehåller sig rätten att neka ordrar.
Alla former utav bedrägeriförsök polisanmäls.
______________________________________________________________________________